Gå till innehåll

Förtvivlade dagar, våldsamma nätter (teaser)


Recommended Posts

Hej! Här är en teaser till en film som jag och en kompis gjort. Den är 65 min och släpps senare i år, men först ska vi försöka få den visad på några festivaler.

 

Handling: I ett allt mer polariserat Sverige kan det vara svårt att hitta sin plats. Det är något som David får erfara när han försöker bygga upp sitt liv efter att han valt att skilja sig.

 

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Teaser nr 2, kolla gärna in den :)

 

När jag gick in i det här projektet så tänkte jag mycket på vad min gamla ungdomsidol Jack Kerouac en gång sa: ”Det enda jag har att erbjuda världen, det är min förvirring.”

 

Och så tänkte jag: ”Min förvirring är min förvirring, men min förvirring kan också spegla andras förvirring.”

 

Det är också därför jag spelar huvudrollen i filmen, inte för att jag är så jävla bra utan för att jag är mer övertygande som mig själv än någon skådespelar-Janne någonsin kan vara. Jag har dessutom länge varit intresserad av att sudda ut gränsen mellan privatperson och skådespelare och låta dem smälta samman och det här kändes som ett bra projekt att börja, med mig själv som försökskanin och med Albert, min medregissör, som glatt letade reda på mina ömma punkter.

 

Det är en film om… mycket, skulle jag säga, livet, tidsandan. Men den handlar om David, en nyskild man som försöker bygga upp sitt liv efter en tuff skilsmässa. En person med många privata frustrationer, som går hand i hand med hans politiska frustrationer. Det är som en röd tråd som går genom hela filmen, frustrationer som pyr under ytan, växer och blir starkare…

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...