Gå till innehåll

Tidig 2011 MacBook Pro 8gb ram, tillräckligt för Finalcut?


Guldragge

Recommended Posts

Hej.

Har en, som rubriken säger, tidig 2011 MacBook Pro som jag uppgraderat till 8gb ram. Skulle vilja köra finalcut på denna eftersom jag gör det på min iMac. Undrar om MacBooken klarar av det, eller om den är för gammal och svag?

Mvh//Ragnar

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Om du optimerar media om det nu heter så i FC så borde det funka även med 1080

 

Lätt utanför ämnet och @ pinnennet, kollade på din hemsida och undrar lite vad för typ av material ni kommer att sända. Undrar för att jag har lite livestreamnings prylar själv och har länge funderat på om det går att tjäna pengar lokalt med dom. Att sända lokala nyheter, kommunmöten/debatter etc är inte riktigt min grej men det kanske finns nåt annat bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...

Hej, jag vill köpa en Macbook Pro för att använda den på hela universitetet för att redigera och göra kortfilmer. Jag vill kunna köra Final Cut Pro X och kanske Adobe After Effects, även om jag inte kommer att använda toppmoderna effekter, bara några grundläggande saker. När jag tittar runt på Internet ser jag hela tiden att folk säger att man för videoredigering måste ha en fyrkärnig i7. Jag förstår naturligtvis att en fyrkärna och dedikerad grafik kommer att göra saker och ting mycket snabbare, men min budget räcker helt enkelt inte till för att köpa en 15-tums modell i toppskiktet. Så vad jag vill veta är om en dubbelkärnig i7 med intel iris-grafik fortfarande kommer att klara jobbet eller om det är absolut nödvändigt att ha en fyrkärnig i7 med dedikerad grafik?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...