Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Davinci Resolve 15

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2008

Standard Davinci Resolve 15

Det verkar som att Blackmagic Design är på bettet på riktigt då Resolve 15 kommer att innehålla även Fusion. I och för sig en lite avskalad version om jag fattat rätt.

Det vill säga att nu får man allt i ett paket och då även en gratisversion som inte är kattskit direkt. Resolve 14 är riktigt bra så jag ser verkligen fram mot 15.

Det kommer en 4k version av deras pocket cinema camera i höst också.

Besatt medlem
    Reg.datum
    nov 2013

Standard

Grymt om än ett väntat initiativ av BM. Jag gillar deras tanke och självklart har de Adobe i åtanke som har applikationer som pratar ganska duktigt med varandra. Det jag kan tycka är synd är att de BM spottar ut sig nya versioner så snabbt att de inte ens bryr sig om att ordna buggarna på ett tillfredställande sätt. Om fusion har jag läst att det både skall bli fullversion och en avskalad. Jag har inte hunnit kolla så vet inte vilket som gäller.

Den nya BMPCC 4K verkar riktigt grym för det priset. Synd bara att den inte är lika liten som HD-varianten. HD-varianten duger för mig åtminstone ett år till.

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2008

Standard

Version 14 var väl den där dom lyckades få programmet riktigt resurssnålt och snabbt. I och med den uppgraderingen så rekommenderade dom ett grafikkort inte två som i versionerna innan så det vore guld att kunna ha kvar men databasen är tydligen inte den samma så det verkar bli antingen eller mellan äldre versioner och tex 15.

Jag kommer att beställa 4k versionen framåt hösten, jag har tre av den äldre versionen men dom behåller jag. Man får en fullversion av resolve med i köpet av bmpcc 4k versionen så bara det kan ju göra det jäkligt intressant.