Gå till innehåll

Davinci Resolve 15


Aettan

Recommended Posts

Det verkar som att Blackmagic Design är på bettet på riktigt då Resolve 15 kommer att innehålla även Fusion. I och för sig en lite avskalad version om jag fattat rätt.

 

Det vill säga att nu får man allt i ett paket och då även en gratisversion som inte är kattskit direkt. Resolve 14 är riktigt bra så jag ser verkligen fram mot 15.

 

Det kommer en 4k version av deras pocket cinema camera i höst också.

 

Kingston 256 GB Canvas React SD kort verkar funka ok nu när det är kris att få tag på SD kort till Blackmagic Pocket Design Cinema Camera för RAW video inspelning

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Version 14 var väl den där dom lyckades få programmet riktigt resurssnålt och snabbt. I och med den uppgraderingen så rekommenderade dom ett grafikkort inte två som i versionerna innan så det vore guld att kunna ha kvar men databasen är tydligen inte den samma så det verkar bli antingen eller mellan äldre versioner och tex 15.

 

Jag kommer att beställa 4k versionen framåt hösten, jag har tre av den äldre versionen men dom behåller jag. Man får en fullversion av resolve med i köpet av bmpcc 4k versionen så bara det kan ju göra det jäkligt intressant.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...
  • 6 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...