Gå till innehåll

Viskningen - Långfilm från 2008


Recommended Posts

Hej,

När jag var 17-18 år, sista året på gymnasiet bestämde jag mig för att mitt slutprojekt skulle vara en långfilm. Ingen trodde det var genomförbart, men jag gav mig fan på det och på 6 månader spelade jag in och klippte min debutfilm Viskningen med en mini- budget på 2000 kr. Premiärvisades med röda mattan på lokalbiografen. Den blev väl mottagen och blev i efterhand upplockad och fick efterhands-spons i form av dvd-tryck av antimobbningsorginisationen Friends och användes också kort i skolor för att prata om olika "tonårsrelaterade" frågor.

 

Nu den 17 april fyllde filmen 10 år och det firades genom att lägga upp den online för första gången. Så nu går det att se den på vimeo.

Den är amatörmässig på många sätt, keep in mind gjord av en outbildad yngling. Men mycket hjärta och i vissa fall överraskande bra om jag får säga det själv.

Hoppas och tror den kan inspirera till att sikta högt och att budget inte är allt om man har viljan.

Är alltså inte ute efter feedback direkt, det känns preskriberat då jag utvecklats tusenfalt sen de här dagarna.

 

Superkul om ni vill titta!

 

https://www.imdb.com/title/tt8085964/?ref_=ttmi_tt

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...