Gå till innehåll

Hjälp! Inspela dockteater


Recommended Posts

Jag räknar med att inspela dockteater och kombinera med trickfilmning. Någon som har goda råd?

 

Situationen är som följer. Jag håller på att avsluta skrivandet av manus till min tredje nollbudgetlångfilm. Hade tänkt spela in med skådespelare på det vanliga sättet. Men husrenovering kommer att ge mer problem än jag tidigare förstått. Så enklast avstå från skådespelare. Nej, det är inte meningsfullt att skjuta upp eftersom det senare blir renovering i det hus där jag redigerar.

 

Så då är det nog säkrast att spela in med dockor i kombination med trickfilmning. Mjuk belysning av min chromakeybakgrund lär bli problemfritt. Men alla goda råd mottages tacksamt.

 

Jag menar sy dockor som jag sedan kör in handen i. Respektive att jag i vissa scener sätter ben på dockorna. Förmodligen kommer mitt arbete att underlättas om någon tipsar mig om något freeware för slomo.

 

I min förra långfilm använde jag morphsuit eftersom jag den gången hade ett annat problem, men det var mer lärorikt än uppmuntrande. Så det avstår jag helst från.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...