Gå till innehåll

Ljudläggare säkes till novellfilm


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej! Vi söker efter någon som vill ljudlägga/mixa vår senaste novellfilm. Den går under namnet ”Förtvivlade dagar, våldsamma nätter” och den handlar om David som försöker att bygga upp sitt liv efter att ha valt skilja sig i en skilsmässa som blir tuffare än vad han trodde, men det är också en film om Sverige, kan man säga, om polariseringen, rädslan, förvirringen, som präglar vår samtid. David, arg och frustrerad som han är, ser och tar in allt detta, påverkas och formas utav det.

 

Det är som ni nog förstår en rätt så politisk film (om festivalerna ratar oss så planerar vi att släppa den inför valet 2018), men det är mest av allt en film om känslor, undantryckta känslor, outtalade ord, frustrationer, privata och politiska, som byggs upp över tid.

 

För dig som blir nyfiken av min beskrivning, kolla gärna in mitt fotoalbum med bilden från filmen (jag gissar att ni har Facebook): https://www.facebook.com/daniel.hallquist/media_set?set=a.10154617775589900.1073741854.774274899&type=3

 

Då detta är en lågbudgetproduktion så kan vi tyvärr inte erbjuda så mycket i lön, endast en symbolisk summa på 5000 kr. Men om vi skulle sälja in filmen någonstans så blir det så klart mer pengar till samtliga i produktionen.

 

Är du intresserad eller har du några frågor, skicka mig ett mail till clarkhallquist@hotmail.com eller skriv till mig på Facebook: https://www.facebook.com/daniel.hallquist

 

Hälsningar,

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...