Gå till innehåll

Min dokumentär om Sveriges filmfotografer


JonathanJohansson89

Recommended Posts

Nu kan jag inte vara tyst längre utan försöker hitta hjälp via detta forum. Jag försöker skapa både erfarenhet och meriter hela tiden. Hoppas det går genom detta.

 

Visserligen handlade mitt förra inlägg mer om att jag inte kunde hitta eller få med skådespelare till mina kortfilmer. När inte det gick håller jag istället på med ett par dokumentärer, varav den ena jag ska berätta om nu. Här är det mest en producent jag letar efter eller nån annan som skulle vilja hjälpa mig. För det mesta saknas det nog pengar i detta fall.

 

Jag håller sedan snart ett år tillbaka med att göra en dokumentär som handlar om Sveriges filmfotografer. Hittills har jag intervjuat fotograferna Jens Fischer, Göran Hallberg, Stefan Kullänger, Peter Mokrosinski, István Borbas, Ulf Brantås, Jörgen Persson.

 

Jag har även också intervjuat regissörerna Kay Pollak, Lisa Ohlin och Jan Troell och ska förhoppningsvis snart intervjua fotograferna Aril Wretblad, Linda Wassberg, Sophia Olsson, Ita Zbroenic Zajt, Jallo Faber och kanske förhoppningsvis Hoyte van Hoytema och Linus Sandgren. Förhoppningsvis kanske jag ska intervjua regissören Roy Andersson och Hannes Holm med snart.

 

Viktigt. Jag har sagt till alla att detta hittills är ett hobbyarbete som jag hoppas kan bli någonting av och alla har gått med på det och därför har jag inte gett någon några löften.

 

Just nu håller jag även på att försöka hitta några finansiärer som skulle kunna hjälpa mig med marknadsföring, rättigheter till olika arkivklipp eller bilder eller någonting annat.

 

De flesta stora och små produktionsbolag har sagt att det är ett väldigt intressant projekt men att de inte har tid att hjälpa mig.

Jag hade hoppats få nån hjälp från FSF, Föreningen Sveriges Filmfotografer kunde hjälpa mig, men de kunde inte.

 

Ni kan gärna maila mig på jonte_johansson89@hotmail.com eller ringa mig på mitt nummer 0737027217 så berättar jag ännu mer och skickar klipp.

 

Detta är en dokumentär jag gärna vill göra klart!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...