Gå till innehåll

Erfaren redigerare sökes för betalt jobb!


Dokumentär2017

Recommended Posts

Jag söker en erfaren redigerare som kan leverera enligt SVT-standard "Technical Standards for Delivery of TV Programmes to SVT" .

http://www.svtb2b.se/wp-content/uploads/2012/05/Technical_standards_for_delivery_of_television_programmes_to_SVT_v1.3.pdf

 

Preliminärt kommer inspelningarna av den här dokumentären att starta tämligen omgående och pågå ungefär 3 månader framöver.

 

Slutprodukten är 1920x1080 24p.

Du kommer att få jobba med mest 4K material från en Panasonic GH4 (*.mov), GoPro Hero6 Black (*.mov) och videodagbok från en Canon Legria HF20 (*.AVCHD).

 

Initialt pratar vi om ett avsnitt (56-59 minuter). Beroende på händelseutveckling kan eventuellt fler avsnitt bli aktuellt.

 

Meriterande är om du bor i Göteborg men inte nödvändigtvis ett krav.

 

Huvudpersonen har redan uppmärksammats medialt i både tidningar och radio varför jag tror att dokumentären kommer att få stor spridning.

 

Skicka ett pm om du har fler frågor och/eller vad du har för ersättningsanspråk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, jag är nog rätt så erfaren men hinner dessvärre inte hjälpa dig med detta, däremot ser jag direkt två fel i denna text.

 

1. SVTs delivery spec är rätt tydlig på att materialet skall vara i 25fps eller 50fps. Om det är inspelat i 24fps bör det konverteras varefter ett sådant avsnitt finns med i manualen/specen, dock är konverteringar i första hand avsedda för befintligt material.

 

2. När du beskriver formaten dina kameror levererar i så beskriver du endast wrappers i de två första exemplen och därefter ett format. Wrappers säger inte mycket om något, man kan nog iofs googla sig fram till formaten som sådana förutsatt att där ej är flera för kameran ifråga men det känns onödigt när du skriver ut formatet på den tredje kameran (som iofs är en filändelse likt en wrapper) och rent generellt får iaf jag därmed uppfattningen att du ej har koll på vad du skriver om.

 

Jag är ledsen om du tar detta hårt, men för att appellera till erfarna redigerare bör du antagligen ha dessa punkter rätt för att ge ett trovärdigt intryck, eller så är jag kanske onödigt petig.

 

Hur som helst, lycka till, mvh /Pontus

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, jag är nog rätt så erfaren men hinner dessvärre inte hjälpa dig med detta, däremot ser jag direkt två fel i denna text.

 

1. SVTs delivery spec är rätt tydlig på att materialet skall vara i 25fps eller 50fps. Om det är inspelat i 24fps bör det konverteras varefter ett sådant avsnitt finns med i manualen/specen, dock är konverteringar i första hand avsedda för befintligt material.

 

2. När du beskriver formaten dina kameror levererar i så beskriver du endast wrappers i de två första exemplen och därefter ett format. Wrappers säger inte mycket om något, man kan nog iofs googla sig fram till formaten som sådana förutsatt att där ej är flera för kameran ifråga men det känns onödigt när du skriver ut formatet på den tredje kameran (som iofs är en filändelse likt en wrapper) och rent generellt får iaf jag därmed uppfattningen att du ej har koll på vad du skriver om.

 

Jag är ledsen om du tar detta hårt, men för att appellera till erfarna redigerare bör du antagligen ha dessa punkter rätt för att ge ett trovärdigt intryck, eller så är jag kanske onödigt petig.

 

Hur som helst, lycka till, mvh /Pontus

 

Jag gjorde mitt bästa, efterlyste en en "erfaren redigerare", inte en "erfaren mästare" som delar ut pekpinnar.

Hoppas du får många jobb med din besserwisser-attityd.

 

Likväl som man annonserar efter en "erfaren målare" på Blocket, eller en "erfaren snickare", så gör man det för han/hon fyller igen de kunskapsluckor man eventuellt har.

 

Om inget sagt det förut..."eller så är jag kanske onödigt petig."...ja, du är onödigt petig... eller låt mig säga så här...möt alla presumtiva kunder med respekt...hade aldrig velat anlita dig som är så nedlåtande mot sina eventuella framtida kunder.

 

Som tur är så har jag fått svar från andra "erfarna redigerare" och hade nog inte ens övervägt dig som redigerare...betalar hellre lite mer än blir tillrättavisad av någon som tror att han/hon är allsmäktig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...