Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kilimanjaro ny på forumet

Nybörjare
    Reg.datum
    okt 2017

Standard Kilimanjaro ny på forumet

Hej alla kul att ha hittat hit.
    Ingen ungdom längre men intresset för bilder har jag kvar sedan ungdomsåren och på senare år har jag adderat stillbildsskapandet med filmning. Har filmat mycket ishockey och fotboll vilket streamats bla. via C-moore.

Ett brinnande intresse för teknik och i synnerhet elektronik är en dyr kombination med foto och utrustningarna har avlöst varandra men är numera museiföremål i mitt andra tillhåll i Lappalandsfjällen där jag äger en mindre stugby för uthyrning och har bidragit med hårdvara i ett litet prylmuseum som finns i byn.
    Drömmer om att få göra dokumentärer om mina uppväxtår i en lite by i Norrhälsingland. Där finns fortfarande ett antal byoriginal väl värda att spara till och åt kommande generationer.

Har arbetat utanför Sverige ett flertal år och även om den tiden finns planer på en dokumentär om barnen som var just barn i Vietnam under Bai Bang projektet i slutet på sjuttiotalet. Då var det inte aktuellt med video för andra än proffsen men jag har massor av bilder från den tiden och barnen som är vuxna idag har naturligtvis sina minnen kvar.

Vid sidan om foto är det motorcyklar som gäller, nya som gamla "is da shit", samlar och renoverar hojar gärna äldre BMW. Ett märke jag samlat på mig ett antal av vid sidan om enduro som jag motionstävlade i ett antal år och som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat.

Karl Bergman // Timrå

Besatt medlem Martin Öbergs avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Standard

Välkommen hit