Gå till innehåll

Hjälp med att ta bort störande objekt


ElinE

Recommended Posts

Hej

 

Jag har precis spelat in en musikvideo inför release av min första låt. Min pappa har filmat och vi har tillsammans regisserat den. Helt färska som vi är på detta område lyckades vi tyvärr få med en detalj i videon som vi nu vill ta bort. Vi har försökt med olika program utan tillfredsställande resultat. Problemet är att det är ett bh-band som sticker fram i vissa tagningar och håret ligger för/rör sig i vissa sekvenser.

 

Eftersom vi inte lyckas åtgärda detta skriver jag nu i detta forum för att se om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig oss med detta mot en mindre summa (min budget är dessvärre inte särskilt stor) eller har tips på lämpligt företag som är duktiga på detta.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

En gammal fråga men ändå..

 

Jag skulle lösa det genom att spela in en B-kamera-sekvens och lägga in där det strulat till sig. T ex om du har en gitarr-spelande person med kan du plocka ut en sekvens där han/hon lirar och lägga in där det strular med något annat. Du kan trolla bort det mesta med hjälp av B-kamera-material.

 

Kolla Peter McKinnons surr om B-roll

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...