Gå till innehåll

Långfilmen Finding Alice


PabloFernandez

Recommended Posts

Både We Will Part och Finding Alice har samma känsla av äkthet i dialog och sättet konlikterna är struktuerade att spela mot varandra. Är filmen hälften så bra skriven som teasern får det att verka lär det bli ännu en höjdare :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad kul att ni gillar teasen. Som ni vet kämpar man så jääääv####a hårt med ett sånt projekt att man har svårt att ta avstånd och känna efter om det är på rätt väg. Därför uppskattar jag extra mycket dom värmande orden. Det ger även extra kraften man behöver för att avsluta.

Och tack för IMDB errorn. Fixar det asap.

Stor kram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt riktigt snyggt foto, iaf av det man ser i trailern, bland det snyggaste som jag sett och som gjorts i Sverige på länge. Extra kul att Bratti varit med och plåtat, att Kim är med på el samt för den delen att Iga och Edgar också förstås även om de är mer flyktigt bekanta.

Beskriv gärna lite om den, vad är den skjuten på, vad hade ni för ljus osv?

 

Lycka till med lanseringen!

 

Mvh /Pontus

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow. Vad snällt Pontus. Det har varit riktigt hårt att hålla oss till ambitionerna när det kommer till fotot. Personligen tycker jag att man måste lägga sig på rätt nivå så att att man inte äter upp tid som behövs för spelet. För det mesta lyckades vi med det men ibland gjorde vi inte det vilket slutar med att vissa saker behövdes ta bort från schemat och kompletteras senare. Som du ser på IMDB så har det varit 3 DoPs inblandade i projektet. Alla har gjort ett grymt jobb men på grund av tajt budget och andra projekt som krockade var vi tvungna att jobba så. Det är absolut inte att rekommendera att ha 3 DoPs på ett projekt men det har varit väldigt intressant att se hur dom tog sig an projektet på olika sätt. Hur pass olika dom var i sitt sätt att tänka film och hur dom kompletterade mig. Man kanske borde haft alla tre parallellt hela inspelningstiden hehehe.

Hursom. Jag skulle inte kunna säga exakt vilka lampor vi använt. Olika scener krävde olika ljus så det har använts en hel del utrustning. Vi filmade det mesta på Alexa Plus, En hel del på Alexa Mini och hade Ursa Mini 4.6k som B-kamera. Ursan funkade förvånansvärt bra och ingen har kunnat säga vad som är Alexa och vad som är Ursa förutom Coloristen. Alexa materialet är lättare att grada, hudtonerna blir perfekta rätt fort medans Ursa materialet kräver lite mer jobb. Sen har vi haft en Inspire 2 till alla flygbilder. Vi har filmat c:a 30 dagar och har 4 dagar kvar som ska filmas i slutet av oktober. Planen är att filmen ska vara klar till Cannes... även fast vi vet att det är en chans på miljonen att komma in där... utan kända namn... men det är iallafall vår deadline. Vi jagar fortfarande distribution till både denna och min förra långfilm We Will Part som blev klar förra året. Alla tips är välkomna :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...