Gå till innehåll

Writer - 3 minuters skräckkortfilm


SimonFlack

Recommended Posts

Hejsan!

Titta gärna på min senaste kortfilm WRITER och säg vad ni tycker.

 

 

Lite kuriosa ang inspelningen; Jag och min vän ville göra en kortfilm men är trötta på saker som sägs och aldrig görs på grund av dåliga och "jobbiga" ursäkter. Man har inte tid, man har inte pengar, hittar ingen location osv osv. Så vi bestämde oss för att åka hem till min lägenhet, sätta oss ned och skriva ihop en historia som går att göra med hjälp av tre personer på en location och sedan filma said movie dagen efter.

Detta blev resultatet av 2 dagars produktion.

 

Men döm den gärna för vad det är och inte med min ursäkt i åtanke. Man är aldrig bättre än det senaste man skapat! Vill ha valid feedback.

 

All kärlek!

 

http://i.imgur.com/BRbyh5cl.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Ytterst skicklig produktion, smidigt att spela in när man slipper dialog. Handlingen kändes väldigt förutsägbar, jag förstod på direkten hur den skulle sluta. Men som sagt utomordentligt snygg rent tekniskt.

 

Tack så mycket! Ja! Det var en svår sak att tackla när vi berättade en historia på så kort tid... Sen blir det ytterligare mer problematiskt när man är hemmablind i klippningen! Men jag håller med dig och har (förhoppningsvis) lärt mig av slutresultatet. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag älskade mest med det här var att ni var fast beslutna av att göra en film och att ni gjorde det. Otroligt stort och grattis till alla inblandade.

Storymässigt finns det en del saker ni kan ändra på till nästa gång, men förstår helt och hållet att den kan bli aningen lidande med tanke på hur snabbt allt gick. Inte för att den på något sätt blev dålig. Annars var filmen snygg och välgjord.

 

Hör gärna av dig ifall ni vill ha lite manus eller storyn som funkar bra med väldigt få locations och få skådespelare. Har börjat skriva sånt numera och det skulle vara kul att samarbeta med folk som har driv och kunskap.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...