Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 26 av 26

Ämne: Ska jag ge upp med mina filmdrömmar?

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2012

Standard

Yo OP!

Man kan följa sina drömmar på olika sätt. Vi är samma ålder-ish så känner igen frustrationen. Jag bankade huvudet i väggen under flera års tid med attityden "jag ska jobba med film till varje pris" men nu fullföljer jag en karriär inom någonting helt annat, just för att kunna planera tid och ekonomi för filmskapande. Många som livnär sig i branschen jobbar som klippare/TV-stuff/företagsfilm utan att nödvändigtvis gilla det, utan man gör det för att det ligger "så nära som möjligt" till ens drömmar om att bli filmregissör.

Gör det som känns rätt. För mig har grejen med att fullfölja en karriär inom IT bara övertygad mig än mer om att det är film som jag ska hålla på med, och ironiskt nog blir effekten att jag kommer jobba ännu hårdare på min karriär just av anledningen att det öppnar upp konkreta möjligheter att producera och pitcha egna projekt på ett sätt som jag (förmodligen) varken skulle ha tid eller pengar till att göra, om jag fortfarande envisades med att livnära mig på företagsfilm.

Follow your gut feeling, bro.
    Senast redigerad av Oller Visuals den 2017-09-19 klockan 00:55.