Gå till innehåll

Betala till privatperson i USA


Magnuz

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Jag har en liten fråga som någon kanske har ett svar på om jag har lite tur. Det är så att i min nästan film kommer en voice over artist från USA göra en röst. Nu är det bara så att denna person är en privatperson och inte har något företag så jag vet inte riktigt hur betalningen ska ske... Det handlar om 280 dollar. Jag vill ju inte direkt göra det svart. Någon som vet hur jag bör göra? Jag ringde till skatteverket och pratade med dom och svaret var "ring till USA". Någon som vet typ hur man kan komma runt att lämna kontrolluppgifter och dylikt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar i USA med allt.

 

//Magnus

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret Fesley!

 

Jag vet. Och det har har hört och läst innan så brukar dom vara duktiga och hjälpsamma så jag blev lite snopen när jag fick det svaret. Jag frågade även om dom hade något telefonnummer som jag kunde vända mig till men det hade dom inte heller. Sen är det ju det att denna person aldrig kommer att jobba här i Sverige utan spela in rösten i USA, om jag har förstått rätt gäller lite andra regler då också.

 

Jag ska kolla upp typ "frilans finans" eller "coolcompany" eller något sådant företag, det kanske kan fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

Tjena Johnna!

 

Hittade kanske inte den rätta lösningen men vi gick genom en sida som heter "Fiverr". Det är en sida där frilansare kan sälja sina tjänster typ. Personen i fråga skapade ett konto och vi betalade genom det. Jag kom dock inte ihåg riktigt nu hur jag bokförde det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Tjena Johnna!

 

Hittade kanske inte den rätta lösningen men vi gick genom en sida som heter "Fiverr". Det är en sida där frilansare kan sälja sina tjänster typ. Personen i fråga skapade ett konto och vi betalade genom det. Jag kom dock inte ihåg riktigt nu hur jag bokförde det.

 

 

Okej stort tack för svar :) Vi får kika på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...