Gå till innehåll

Humoristiskt skolprojekt.


fre_lun

Recommended Posts

Tjena! Jag och två polare har gjort en film som vi gärna skulle få höra era tankar om. Vi är 15 bast så vi är ju inte särskilt erfarna inom filmskapandets värld men övning ger färdighet, icke sant? Det finns ganska många brister, t.ex ljussättningen, men till vårt försvar spelade vi in den på en enda elevens val lektion (2 timmar). Den blev en stor succé när vi visade upp den för vår elevens val-klass och man får ibland höra några repliker från filmen i korridorerna. Måste tilläggas också att vi hade jävligt kul när vi gjorde den och en uppföljare (prequel) är på g! Jättemycket är snott ifrån några av Grotescos sketcher då de är stora förebilder.

 

 

Så, vad tyckte ni var kul? Vad funkade, vad funkade inte? Få höra vad ni tycker. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du snott jättemycket så har du ett problem. Jag menar problem med upphovsrätt. I så fall bör du ta ner filmen från Youtube.

 

Nej, då jag ej sett originalet kan jag ej avgöra om ditt fall räknas som rättighetsintrång eller inspiration. Nå, om Grotesco gett dig tillstånd så slipper du bekymra dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
Om du snott jättemycket så har du ett problem. Jag menar problem med upphovsrätt. I så fall bör du ta ner filmen från Youtube.

 

Nej, då jag ej sett originalet kan jag ej avgöra om ditt fall räknas som rättighetsintrång eller inspiration. Nå, om Grotesco gett dig tillstånd så slipper du bekymra dig.

 

Men snälla någon... Ber du honom på riktigt att ta ned filmen från YouTube? Har svårt att se att någon kommer anmäla ett gäng 15-åriga grabbar som precis börjat utforska filmskapande, såvida det inte är någon surgubbe (Likt du själv) bestämmer sig för att jävlas.

 

Till trådskaparen, fortsätt göra film och ha kul!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...