Gå till innehåll

Filmserie till noveller


DanjeNovell

Recommended Posts

Hej!

 

I samband med utgivningen av Mårten Dahlrots noveller har jag gjort korta filmer/ trailers till berättelserna.

 

Det är ibland absurt, surrealistiskt men också vardagsnära. Skildrat med en fantastisk

och träffsäker detaljrikedom.

 

Genom Fönstret är den första, här till Gnossienne nr. 1 av Erik satie:

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker den funkar jättebra visuellt och med musiken. Själva trailern är i sig lite lång men den håller intresset upp, däremot så är en minut eftertexter när vi redan fått reda på det vi vill veta helt onödigt. Detaljer: Typsnittet med texten "Genom" i början är lite tunn för att funka bra på en liten skärm. Stjärnorna som rör sig mot slutet ser lite billiga ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker den funkar jättebra visuellt och med musiken. Själva trailern är i sig lite lång men den håller intresset upp, däremot så är en minut eftertexter när vi redan fått reda på det vi vill veta helt onödigt. Detaljer: Typsnittet med texten "Genom" i början är lite tunn för att funka bra på en liten skärm. Stjärnorna som rör sig mot slutet ser lite billiga ut.

 

Bra input, jag håller med dig... om typ allt, hehe.

 

Att den blev så lång var bara för att låta musiken spela klart, så inför att lägga upp den i andra kanaler klippte jag bort strax över en minut av slutet. Stjärnorna - yes, sant. Det var något jag hakade upp mig på i redigeringen, men jag hittade bara inget bättre (just då). Tack för responsen och ha en fin dag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Novell TVÅ. "I ett hus vid skogens slut", som bygger på visan med samma inledande fras - och därtill är en av de mest originella berättelser jag läst.

 

På grund av det passar den inte för alla, men den fick i alla fall mig att le brett (och sedan göra den här filmen)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...