Gå till innehåll

Klippare sökes till novellfilm


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej! Vi söker efter en klippare till vår novellfilm ”Förtvivlade dagar, våldsamma nätter”. Det är en väldigt politisk film som vi planerar att släppa på nätet innan valet 2018. Filmens handling kretsar kring David, en nyskild man som försöker bygga upp sitt liv efter en uppslitande skilsmässa, men det är också en film om Sverige, om polariseringen, rädslan, förvirringen, som präglar vår samtid. David, filmens vite kränkte man, ser och tar in allt detta, påverkas och formas utav det.

 

För dig som blir nyfiken av min beskrivning, kolla in mitt fotoalbum med bilder från filmen: https://www.facebook.com/daniel.hallquist/media_set?set=a.10154617775589900.1073741854.774274899&type=3

 

Vi har just nu klippt en grovversion på 62 min och nu vill vi att någon ska finslipa vad vi gjort och klippa en slutversion. Vi vill också att du ska hjälpa oss göra en DCP när den är klar. Ett plus också om du har erfarenhet av att klippa dokumentärfilm, då vår film i mångt och mycket ska kännas som en dokumentärfilm.

 

Klippprogram: Adobe Premiere.

 

Lön: En symbolisk summa på 5000 kr.

 

Är du intresserad eller har du några frågor, skriv till mig på Facebook.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...