Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Videoredigerare sökes

Standard Videoredigerare sökes

Videoredigerare sökes till Slotty.
    Du kommer att få jobba med Dogge Doggelito, en klar fördel om du bor i Sthlm.
    Privva mig för mer info!

Besatt medlem ghijohanssons avatar
    Reg.datum
    sep 2012

Standard

Du har ej angett om uppdraget är betalt. Inte heller hur omfattande det är. Eller hur snart det börjar.

Standard

Sorry tänkte diskutera detaljer i pm, uppdraget är givetvis betalt. Det är mindre videos det handlar om, ca 20 videos fram till augusti på ungefär 10 minuter vardera.
    Börjar snarast, har några kandidater redan

Besatt medlem ghijohanssons avatar
    Reg.datum
    sep 2012

Standard

Jag antar du menar att uppdraget innebär att redigera cirka 200 minuter videofilm under de närmaste 4 månaderna. Om du med redigering menar det som man normalt sett menar med redigering så hoppas jag du förstår att det kommer att ta minst 600 timmar. Så det är alltså heltidsarbete under 4 månader. Och det kan lätt bli mycket övertid. Men rätta mig om jag missförstår.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av ghijohansson Visa inlägg
    Jag antar du menar att uppdraget innebär att redigera cirka 200 minuter videofilm under de närmaste 4 månaderna. Om du med redigering menar det som man normalt sett menar med redigering så hoppas jag du förstår att det kommer att ta minst 600 timmar. Så det är alltså heltidsarbete under 4 månader. Och det kan lätt bli mycket övertid. Men rätta mig om jag missförstår.
    Jag vet inte vad du normalt ser som redigering, men 600 timmar? Hade man haft det på sig för motsvarande jobb, hade man skrattat hela vägen till banken. Jag förstår inte vad du far efter. Personen som tar jobbet har förmodligen en egen vilja och kan avgöra om det är goda villkor eller inte. Och nej, att klippa 20 mindre företagsproduktioner kan inte jämföras med att klippa en långfilm. Sannolikt söker de en "redigerare" som behärskar all typ av enklare post och kan klippa adekvata produktioner.

Det sagt, så ska man såklart (som ny och aspirerande) vara noggrann med att det är ok villkor och att kunden känns legit osv. osv. Slotty verkar ju helt nystartat, så det finns all anledning att vara noga med research och avtal. Exempel på detta är att avtala betalt per produktion, eller per månad om man frilansar. Men vad avser tiden man kommer att lägga ner, så skulle jag inte vara orolig över att det blir några 600 timmar .

Nu har jag ingen som helst insikt i vad ni verkligen söker, eller vilka villkor det är. Så jag varken varnar eller vouchar. Men tipsar!

En relevant fråga: Söker ni någon som kan sitta in-house, eller bara en frilansare som kan ta någon film då och då över tid?
    Senast redigerad av Smörgåsmannen den 2017-04-19 klockan 23:26.

Standard

Givetvis kommer vi skriva avtal och allt kommer bli formellt skött trots att vi är nystartade.

Med det sagt, yes 200 minuter redigering. Vi räknar med att varje video tar max 6h att redigera (grovt överskattat), vi söker inga VFX effekter, scriptade animationer eller något liknande utan ta bort greenscreen, klippa rent, och lite småfix.

Vi söker frilansare, inte in-house, kommer dock bli några möten i Stockholm.

Har fått en del kandidater redan nu och vi går igenom alla offerter, men du är absolut välkommen att pm'a med portfolio!

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2014

Standard

Hej, skickat PM men inte fått svar. Kolla din inkorg