Gå till innehåll

GH5: artifakter i solljus?


MultiMediaMange

Recommended Posts

Jag håller på att testa min nya Panasonic GH5 och har mest provat inomhus hittills, på grund av väder. Efter att ha provat att filma i solljus så har jag noterat problem med filerna vid uppspelning. Har använt C4K-formatet, precis som tidigare tester och har inte haft några problem med materialet hittills. Bitraten och minneskortet borde inte vara något problem, då jag använder ett Lexar Professional UHS-II som ska klara 260 MB/S. Laddade upp ett kort klipp till drive och delar det här, så ni kan se vad problemet är.

 

https://drive.google.com/open?id=0BxbuwVLKpgmwNDJjS0JKMkQzc3M

 

Några tankar om vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

Funkade tydligen i Premiere även för mig men dock blev programmet instabilt när jag försökte ladda in flera olika klipp. Antar att det är något som fixas i kommande uppdateringar och det viktigaste är ju att kameran fungerar. Jag är nöjd med bildkvalitén i alla fall. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Funkade tydligen i Premiere även för mig men dock blev programmet instabilt när jag försökte ladda in flera olika klipp. Antar att det är något som fixas i kommande uppdateringar och det viktigaste är ju att kameran fungerar. Jag är nöjd med bildkvalitén i alla fall. :)

 

Kasta en nit mot Adobe sådär när du fått allt att funka ;) Är PPro "instabilt" så börja med att se till att du har de senaste codecs installerade, att din media cache och mediafiler finns på stabila diskar, och fungerar det fortfarande halvtaskigt kan du alltid posta dina specs så kan nog Max säga ett eller annat om vad problemet kan tänkas vara :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...