Gå till innehåll

Hundbajspåse - 4 sidor


nashville

Recommended Posts

Bortsett en tydlig äckelfaktor på slutet så undrar jag lite vad du vill få sagt. Är du för hundbajs eller tycker du att hundägare ska plocka upp? Om du vill få över sånna som mig som tycker att hundägare som låter hunden bajsa på gräsmattor och trottoarer skulle rullas i skiten så får du anstränga dig lite mer, för jag känner sympati för de som klagar på hundägaren. Om du vill uppmana hundägare att plocka upp efter sig, är den lite lam i sina argument även här.

 

Rent historiemässigt finns det ett stort problem och det är att det inte är något problem att ha med sig en bajspåse i fickan. Det är ingen vikt att tala om och tar liten plats. Även om han inte vill använda den, så har han den med sig om han skulle stöta på folk som klagar. Han har inget skäl till att inte ha med sig en bajspåse. Han kan t o m ha med sig en påse, scopa upp när någon klagar och sen slänga det i naturen bakom en buske när ingen ser, om han nu tycker att naturen behöver bajset - utan påsen förståss (fast vissa hundägare tycks tro att det är okej att slänga bajspåsar med bajs i naturen - ganska ironiskt).

 

Manuset är lättläst och välformaterat. Det var inget som stack i ögonen.

 

Du skulle mycket väl kunna göra det här till en intressant historia, men då får du, som jag skrev tidigare, jobba lite mer på att ha förståelse för att människor i regel inte vill ha hundbajs på skorna, kläderna och barnen, eller lukten och flugorna när det är en varm sommardag. Det funkar inte att säga att naturen heldre tar bajset än plasten. Då kan han lika gärna satsa på att uträtta sina egna behov ute också. Och låta hunden springa fritt, för det är ju naturligt. Ska vi ha någon sympati för killen får han inte bara uppfattas som allmänt lat, utan engagerad, med en agenda och mena väl i sin kamp att rädda mänskligheten genom att låta sin hund bajsa på grannens gräsmatta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Schysst att du kommer med ett engagerat svar!

Jag tycker självklart man ska ta undan bajset. Ibland är jag dock lat, om det är mörkt ute kanske jag struntar i det - ingen är perfekt. Den unga killen ska uppfattas som lat - en hycklare. Det var säkert otydligt. När han kastar snuset på marken efter att ha argumenterat om hur viktig miljön är. Hans lögn leder till att pensionären vill tänka på miljön och de cyklande barnens framtid. Härligt att du tyckte slutet var äckligt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...