Gå till innehåll

Jag gör filmmusik - gratis till marknadspris


Filmheartmusic

Recommended Posts

Hej, jag har jobbat några år med filmmusik på hobbynivå och på sistone mer professionellt och skulle vilja ha lite fler projekt att jobba med nu! Tanken är att eftersom jag är mitt i uppstarten av mitt företag, så vill jag samla på mig lite mer erfarenheter och fler kontakter inför framtiden! I vanliga fall jobbar jag för mer betalt med utgångspunkt från Musikerförbundets minimitariff, men erbjuder nu lite billigare förslag. Detta gäller alltså skräddarsydd musik till era filmer, så kallad beställningsmusik.

 

Jag har fyra förslag:

- Gratis filmmusik till din film - vi sätter ingen deadline, då det kan vara svårt att prioritera gratisprojekt, men jag gör det bra och proffsigt. Ni gör lite reklam för mig och jag är med i credits. Ni betalar bara licensavgift/synkroniseringsavgift till NCB (kostar olika beroende på produktionens omfattning, men brukar vara ganska lågt)

- Billig filmmusik - Vi sätter en deadline, fast lite flytande och jag prioriterar det högre. Ni gör fortfarande lite reklam för mig och jag är med i credits. Ni betalar till NCB.

- Marknadspris - Jag jobbar helhjärtat efter deadline och går med på att egenförvalta synkroniseringsavgiften om så önskas, ni betalar alltså inte till NCB, utan licensavgift ingår i priset.

- Samarbete/promotionprojekt - Vi jobbar från scratch och snackar idéer ihop. Jag egenförvaltar och överlåter rättigheten att synkronisera musiken till filmen utan ersättning. Vi kommer överens om hur marknadsföringen kommer gå till.

 

Ersättning brukar variera beroende på produktionens omfattning och behov, men skicka bara tankar på vad ni tänker er så kan jag komma med ett kostnadsförslag om det är är på tal om ett sådant.

 

Här är en länk till min portfolio, ett urval av de produktioner jag jobbat med: www.filmheartmusic.com

 

Jag jobbar med avtal, oavsett det är ersättning eller ej. Jag har en avtalsmall som utgått från ett av Musikerförbundets avtalsmallar. Vi kan skräddarsy avtalet så att båda är överens och förstår vad som står, och för er som inte skrivit avtal innan, detta är i grund och botten väldigt simpelt och mindre läskigt än man tror:) Detta är för att båda ska veta vad som gäller och även om vi skulle lita på varandra är det bra att ha en försäkran på att båda parter vill det bästa för produktionen! Jag har också ett avtal där ni försäkrar mig ett antal olika musikjobb till era filmer i utbyte mot billigare ersättning!

 

Hör gärna av er!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

Hoppas på att du mår väl.Jag är intresserad i att visualisera min fiktion till en tv film och därför behöver en musiker som kan göra 2 backgrund musiker till min film. Jag är på tjänstledig just nu och ville passa på lediga tider i att förverkliga mitt dröm att göra en film och i att plugga. Jag har inte så mycket lediga tider kvar och ville börja med mitt projekt så snart som möjlig, i mitten av Juni om ally funkar bra. Jag skulle uppskatta det om du går med att jobba med mig och gärna helt gratis. Om mot avgift då vill jag gärna veta hur mycket skulle det kosta. Vänligen kontakta mig snart .

Med vänliga hälsningar

Mona Nasreen

sommar20081@hotmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...