Gå till innehåll

Sony FS7


mzreklam

Recommended Posts

Har börjat filma med min nya Sony Fs 7 och den är ju grym , men undrar varför när jag filmar i mode cinelog för att få plattare färger som jag ju har när jag kör BM, när jag importerat dom till Final cut så är de skarpa i färgerna men om jag tittar på dom i mappen i finder där dom importerats till så är dom utan färger som jag vill ha dom , varför så, nån inställning eller vad tror ni???

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte testat det själv på FS7an men vilken log profil kör du i, cinelog???, kommer inte ihåg menyerna etc men borde vara S-log 2 eller S-log 3 och någon S-gammut?

Många kameror likt Arri Alexa har luts som man kan använda för att få bättre uppfattning om slutresultatet, vill man kan man be kameran baka in dem i videornas metadata så att den informationen följer med till redigeringsprogqamet, eventuellt är det det du gör.

 

Köper man en professionell kamera likt FS7 så bör man nog plugga på lite om hur kameran fungerar:

- notera att detta är första av flera lektioner, den om S-log tycks vara nr6 i ordningen men du bör nog se rubbet.

 

Lycka till, mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...