Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sony FS7

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2005

Standard Sony FS7

Har börjat filma med min nya Sony Fs 7 och den är ju grym , men undrar varför när jag filmar i mode cinelog för att få plattare färger som jag ju har när jag kör BM, när jag importerat dom till Final cut så är de skarpa i färgerna men om jag tittar på dom i mappen i finder där dom importerats till så är dom utan färger som jag vill ha dom , varför så, nån inställning eller vad tror ni???
    FilmDirekt

Besatt medlem Peuss avatar
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Har inte testat det själv på FS7an men vilken log profil kör du i, cinelog???, kommer inte ihåg menyerna etc men borde vara S-log 2 eller S-log 3 och någon S-gammut?
    Många kameror likt Arri Alexa har luts som man kan använda för att få bättre uppfattning om slutresultatet, vill man kan man be kameran baka in dem i videornas metadata så att den informationen följer med till redigeringsprogqamet, eventuellt är det det du gör.

Köper man en professionell kamera likt FS7 så bör man nog plugga på lite om hur kameran fungerar: https://www.youtube.com/watch?v=h_GBCykaSmE - notera att detta är första av flera lektioner, den om S-log tycks vara nr6 i ordningen men du bör nog se rubbet.

Lycka till, mvh /Pontus w
    Senast redigerad av Peus den 2017-03-24 klockan 03:03.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Senaste versionen av FCPX slänger automatiskt på en LUT för preview. Har bara "noterat" det, inte lärt mig jobba med det. Men antagligen kan du slå av den och gradea manuellt.