Gå till innehåll

Flygplan flyger förbi i AE


woxaz

Recommended Posts

[citat=Lasse_laser]Sedan dom klipp där du har en extern alpha-kanal, till exempel en filmsekvens, där får du leta efter en funktion i programmet som gör att du kan välja vilket klipp som ska användas som alphan. Detta kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men det bör framgå i hjälpen om du läser igenom om alpha.[/citat]

 

Det just den funktionen jag försöker hitta men ska se om jag kan hitta något i hjälpen. Tack för svaret! Är det någon som vet något om denna funktion?

Länk till kommentar
Share on other sites

Yes! Äntligen hittade svaret i hjälpen :D Korkat att jag inte sökt på bara alpha. Har lagt till massa annat samtidigt i sökningen. Men nu hittade jag svaret. Andra som vill veta hur man göra sök bara på det här i hjälpen:

 

Using alpha channel or luminance values for a track matte

 

Blev inte 100% bra resultat men mycket bättre än om man hade keyat! Så bättre blir det väl inte! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Nu vet jag inte varför ditt resultat inte blev perfekt, men "Matte Choker" tror jag det finns ett filter i AE som heter som kan ta bort lite av kanterna om de inte ser bra ut, och sedan brukar lite färgkorrigering alltid behövas för att matcha förgrunden mot bakgrunden. Då brukar resultatet bli bättre!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...