Gå till innehåll

Sista måltiden - Gotländsk kortfilm


Klintbom

Recommended Posts

Tjena! Jag har nyligen gjort kortfilmen "Sista måltiden" skriven och regisserad utav mig. Den handlar om en kvinnlig huvudkaraktär som ska göra en bekännelse för sin man under en restaurangmiddag. Jag vore tacksam för respons och feedback för vidare utveckling till framtida projekt! Tack på förhand, mvh. Viktor :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hmm.. Overall tyckte jag manuset inte riktigt räckte till. Ganska standardberättelse och dramaturgi på nå vis. Någon ska erkänna något till någon, tvekar på grund av samvete, men ser sen att den andre förtjänar det och erkänner till slut. Om den klyschan ska dras tycker jag det behövs intressantare dialog.

 

I slutet erkänner hon att hon är lesbisk, va? Det uppmärksammades inte tydligt nog tycker jag. DEN underliggande ploten hade du kunnat jobba mer med. T.ex att hon tittar på tjejer och att han misstänker någonting. Inte att han bara är ett fån som inte fattar ett dyft och försöker sen förklara sig utan ståndpunkter. Det blev mest: "hej, jaha, okej, hejdå".

 

Ljuset är lite för riktat rakt på för min smak. Bakgrundsljudet är för högt. Man vill inte höra ambience röster på engelska. Det ska mest vara surr i bakgrunden som fyller upp ljudmattan.

 

Dramat är lite si så där. Dem passar inte ihop och det blir svårt att sympatisera med någon av dem. Kanske hade behövt ta in lesbiska dramat lite mer som jag nämnde innan och få in karaktärernas kontext. Bygga upp hennes avslöjande lite mer och sen slänga in något som vänder upp och ner på berättelsen.

 

Förlåt för mina sågningar. Det jag tyckte var bra var kameraspråket ibland och klippningen. Introt var snyggt. När hon står i baren var bra. Ändå fint foto.

 

Fortsätt gör film tycker jag definitivt :) Spinn vidare på hur det går att få relationsdrama intressant och gör karaktärerna sammansatta.

 

Fred å film

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...