Gå till innehåll

Brukar SVT svara?


ghijohansson

Recommended Posts

Jag skickade programidé till SVT om TV-miniserie. Efter 3 veckor tackade de nej.

 

Visst, jag vet hur SVT är så jag var beredd på att de ej skulle vara intresserade. Men enligt deras hemsida så skulle det ta minst dubbelt så lång tid för dem att bestämma sig, och dessutom svarar de bara när de tackar ja.

 

Så jag började undra varför de svarade mig, och så snabbt. Informationen på deras hemsida är visserligen några år gammal, men även om de fått en välvilligare attityd till utomstående så får de väl så många idéer att de knappast kan gå igenom alla.

 

Så vad tror ni andra? Jag kan tänka mig att SVT blivit artigare mot alla. Jag kan tänka mig att de gav mig snabbt avslag därför att de ansåg min idé ovanligt dålig. Jag kan tänka mig att de gav mig snabbt avslag eftersom de tyckte min idé var så bra att de fick brått att gå igenom den. Men vilken tolkning är rimligast?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...