Gå till innehåll

Rem till Eumig Mark 610D


Krassegrand

Recommended Posts

Roligt roligt!

Mitt minne av projektorn var att lampan var sönder men när jag tog fram den så fungerade lampan men en rem var kass, kolla bilden.

 

http://i58.photobucket.com/albums/g270/knuthKrassegrand2/20170215_175308_zpsotbs0imj.jpg

När jag hade bytt remmen startade jag projektorn och efter knappt en sekund slocknade lampan.x(

 

Var köper man en lampa?

 

Jörgen

 

PS

Är detta ett bra alternativ?

http://www.hcinema.de/lampen/index-en.php?scrollno=&id=&bestellung=&lan=ja&suche=eumiglamp&status=

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Jag ser att det är mer än 2 år sedan jag skrev på denna tråd, men, det har inte hänt mycket!

Projektorn ställdes undan och jag glömde bort den men nu när vi städade ut bastun så hittade jag den och tänkte att nu ska jag faxa allt det där som jag skulle gjort för nästan 3 år sen.

 

MEN!

 

Såklart har den blivit misshandlad där den gömdes undan och hjulet där filmenrullas upp när man visar har ramlat av

 

pshfjev58nr7i4x6bt4xal

 

394c3j4w1562nq634504cvyz

 

Kan man limma tillbaks det?

Hur demonterar man stumpen?

 

Jörgen

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Nu har det gått några år igen och jag lyckades limma på stumpen men den höll en film sedan ramlade den av igen.

På bilden syns att den lilla pinnen ramlat av.

Kan man hitta den trasiga delen (som häller den bakre rullen) eller måste man kassera projektorn nu?

 

Jörgen

20210114_164051.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...