Gå till innehåll

Stockmotion är idioter


AgentSniff

Recommended Posts

Skulle vara roligt och veta vad ni gjort för kortfilmer!? Vi snackade om detta under min filmutbildningen att göra något så "konst" konstigt filmprojekt och det skulle säkert sluta upp i cannes festivalen. Det tråkiga nu är att det kan vara sant. Vart är de vettiga beslutsfattarna inom antagningsprocessen och filmkritikerna?

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=Ig-bjOIWrO8

 

 

Gissa...

 

Var meningen att jag skulle berätta för alla på Stockmotion, men jag var på mitt dagjobb och kunde inte gå dit.

 

Den första innehåller ju iallafall några korrekt exponerade klipp.

Andra filmen är på tok för underexponerad för att rent tekniskt överhuvudtaget kunna visas projecerad i en biosalong - Det hade bara varit en enda mörk sörja på duken och detta är med störst sannolikhet varför filmen valdes bort. Jag håller med om att den innehållsmässigt är bra mycket bättre än ert konstfilmsförsök och det är tråkigt att den föll på det tekniska.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte varför exponeringen blev så kass på YouTube. Vi prövade på en bioduk och då gick det utmärkt. Dock erkänner jag att vi gick lite väl lösa när det gällde kontrasten i visa delar. But I digress.

 

När det gäller den andra filmen var den med flit gjord som ett skämt. Men tydligen tog den den på allvar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Fiori de Ferro var min klara favorit. Blev riktigt otäckt efter 8 minuter. "Pretto" filmen var intressant ;-)

 

Det blir ju snarare en mörk sörja på YouTube och Vimeo med tanke på deras hemska komprimeringar. En DCP fil borde göra filmen mer sebar på en stor duk. Tips för att göra den mer sebar på YouTube: Rendera filmen till Ultra HD och ladda upp den på YouTube i 4K.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...