Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Stockmotion är idioter

Medlem
    Reg.datum
    apr 2011

Standard Stockmotion...

Vi hade gjort två kortfilmer som vi skickade in till Stockmotion. En var en genomtänkt och ett personligt projekt som vi spenderade månader på. Det andra var en parodi på pretentiösa "konstfilmer". Gissa vilken som kom in på festivalen?
    Senast redigerad av AgentSniff den 2017-02-03 klockan 22:28.

Nybörjare Nilssons avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Skulle vara roligt och veta vad ni gjort för kortfilmer!? Vi snackade om detta under min filmutbildningen att göra något så "konst" konstigt filmprojekt och det skulle säkert sluta upp i cannes festivalen. Det tråkiga nu är att det kan vara sant. Vart är de vettiga beslutsfattarna inom antagningsprocessen och filmkritikerna?

Medlem
    Reg.datum
    apr 2011

Standard

www.youtube.com/watch?v=Ig-bjOIWrO8
    www.youtube.com/watch?v=uOUr_Bn9q28&t=42s

Gissa...

Var meningen att jag skulle berätta för alla på Stockmotion, men jag var på mitt dagjobb och kunde inte gå dit.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av AgentSniff Visa inlägg
    www.youtube.com/watch?v=Ig-bjOIWrO8
    www.youtube.com/watch?v=uOUr_Bn9q28&t=42s

Gissa...

Var meningen att jag skulle berätta för alla på Stockmotion, men jag var på mitt dagjobb och kunde inte gå dit.
    Den första innehåller ju iallafall några korrekt exponerade klipp.
    Andra filmen är på tok för underexponerad för att rent tekniskt överhuvudtaget kunna visas projecerad i en biosalong - Det hade bara varit en enda mörk sörja på duken och detta är med störst sannolikhet varför filmen valdes bort. Jag håller med om att den innehållsmässigt är bra mycket bättre än ert konstfilmsförsök och det är tråkigt att den föll på det tekniska.
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Medlem
    Reg.datum
    apr 2011

Standard

Jag vet inte varför exponeringen blev så kass på YouTube. Vi prövade på en bioduk och då gick det utmärkt. Dock erkänner jag att vi gick lite väl lösa när det gällde kontrasten i visa delar. But I digress.

När det gäller den andra filmen var den med flit gjord som ett skämt. Men tydligen tog den den på allvar...

Besatt medlem TomStacs avatar
    Reg.datum
    feb 2006

Standard Ladda upp videon i 4K på YouTube

Fiori de Ferro var min klara favorit. Blev riktigt otäckt efter 8 minuter. "Pretto" filmen var intressant ;-)

Det blir ju snarare en mörk sörja på YouTube och Vimeo med tanke på deras hemska komprimeringar. En DCP fil borde göra filmen mer sebar på en stor duk. Tips för att göra den mer sebar på YouTube: Rendera filmen till Ultra HD och ladda upp den på YouTube i 4K.
    Tomas Stacewicz
    Gorilla Film Studios

https://guerillafilmsoldier.wordpress.com/

Kamera: Blackmagic Pocket Cinema Camera med Zenit Meteor 5-1 f/1.9 17-69mm zoomobjektiv fäst med RafCamera M42x1-MTF objektivadapter.LOMO 16 OKS 3-10-1 f/2.1 10mm fäst med RafCamera K-16SX-2 to MTF adapter, Krasnogorsk-3 pistolhandtag med teleskopiskt axelstöd och
    Fancier FC-270A stativ med FC-02H flytande stativhuvud med kulled.

Arbetsstation: Windows 10 Pro med DaVinci Resolve 12.5.4.019. ASUS X99-A moderkort med Intel Core i7 5820K 3.3 GHz 15MB, 16GB RAM av märket Corsair DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, och grafikkortet ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB. Samsung 750 EVO 500GB SSD och Seagate Desktop 2TB HDD.