Gå till innehåll

köpa en myggmikrofon med förstärkning


Nordan

Recommended Posts

Hej!

Jag tänker köpa mig en myggmikrofon och känner att denna verkar uppfylla mina syften. Jag vill ha någon slags ljudförstärkning till myggan så jag kan ställa in det.

Denna har jag kommit fram till att den verkar ok. https://www.cyberphoto.se/info.php?article=C417Lpac

Har ni några åsikter? Finns det någon liknade som ni kanske skulle rekommendera istället?

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle övervägt att köpa trådlöst istället till lägre pris: http://kaffebrus.com/produkt/boya-tradlos-mygga-med-sandare-och-mottagare-by-wm6

Myggor är jobbiga att köra via sladd.

 

Finns recensioner lite var stans av Boya by-wm6 och de tycks vara helt ok.

 

Mvh /Pontus w

 

Kör du såna? Hur står de sig isåfall jämte typ Sennheiser-system?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kör du såna? Hur står de sig isåfall jämte typ Sennheiser-system?

 

Nopp, bara kollat ett dussin recensioner av dem så väl som Saramonic UwMic9 och Saramonic SR-WM4C, ja och i jämförelse med Røde Link, Sony UWP och Sennheiser G3 så klart. Vad jag förstår så står sig Boya oförskämt bra mot dyrare system, givetvis är de sämre men frågan är hur mycket. Här är en:

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Nopp, bara kollat ett dussin recensioner av dem så väl som Saramonic UwMic9 och Saramonic SR-WM4C, ja och i jämförelse med Røde Link, Sony UWP och Sennheiser G3 så klart. Vad jag förstår så står sig Boya oförskämt bra mot dyrare system, givetvis är de sämre men frågan är hur mycket. Här är en:

 

Mvh /Pontus w

 

Ska lyssna lite senare. Har gått i tankarna på att "nedgradera" från G3, men är oklart om det är värt när man redan har ett system. Är väl kanske mer aktuellt om man inte har, men ska skaffa. Men använder det egentligen alldeles för lite i förhållande till vad det är värt.

 

Men till Nordan: Har ingen erfarenhet av just den myggan, däremot är ju AKG ett bra märke, så den är säkert toppen. Har själv en Audio Technica ATH-3350 (jättebillig och med enkel förstärkare), och även den presterar superbra i förhållande till pris (lite brusig och diskant ljudbild). Däremot är ju trådlöst, som Pontus säger i hög grad mycket bekvämare och mer praktiskt. Däremot också känsligare och risken att frekvenser krockar finns alltid där. Även om det bara är i extrema fall jag funnit det ett faktiskt problem, typ i föreläsningssalar där man står längst bak och har en hel drös telefoner mellan myggan och mottagaren - situationer som man inte ens kan hamna i om man har en trådad mygga, helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...