Gå till innehåll

Storyboardtecknare söker uppdrag


RickardL

Recommended Posts

Hej!

 

Jag heter Rickard Ljungkvist och jobbar som storyboardtecknare från min studio i Helsingborg. Jag är från början tränad i klassisk konst vid The Florence Academy of Art och har sedan gått över till storyboarding.

 

Jag skriver för att höra om någon har behov av en storyboardtecknare och i sådana fall erbjuda mina tjänster. Kika gärna på min hemsida/portfolio som jag länkat till nedan.

 

Hör gärna av er!

 

Vänligen,

Rickard

 

0702313307

r.ljungkvist@hotmail.com

http://www.rickardljungkvist.se

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej Rickard!

 

Jag är en affärsinriktad artist som tillsammans med min kompanjon i USA arbetar med ett större Amerikansk-Europeiskt underhållningsprojekt som idag utgörs av tolv personer (och växer stadigt) och som planeras starta upp senast Måndagen den 20;e Mars i år (2017). Vi är inom kort redo att börja scouta efter kunniga och begåvade artister inom nära på alla kreativa områden och många fler. Vi fokuserar på ett område i taget och avser att inledningsvis söka efter författare för skönlitteratur, poesi, manuskript och sångtexter m.m. Följande steg är att söka efter de konceptartister som krävs inom samtliga områden för att producera promotion material som filmtrailers, posters (bl.a. reklam), covers (bokomslag), reklambanners m.m. Därefter producerar och publicerar vi böcker och annat skrivet material till försäljning och samtidigt påbörja produktion av musik, långfilm, TV-serie, 3D film, tecknad film, serietidningar, serieböcker, dataspel, utbildningmaterial m.m., allt baserat på vårat egetskrivna material.

 

Vi har redan idag ett fint kontaktnät och medarbetare som når ända in i bl.a. Hollywood, den amerikanska musikscenen, NASA (För sci-fi m.m.) och liknande kontakter inom Europa. Ta chansen att enbart ägna din kreativa sida åt att skapa, och låt oss andra sköta administration och finansiering. Om du är intresserad av att medverka i konceptarbetet och senare som storyboardartist i det tilltänkta filmbolaget, så låt mig gärna veta här i din tråd på forumet så kontaktar jag dig senare. Telefonnummer och länkar erhålles i detta tidiga skede av projektet endast vid personlig kontakt.

 

Ersättning för arbete är till en början delvis andelar i form av aktier i ett nystartat moderbolag som skall stå som ägare för ett större antal nischade företag, i första hand inom underhållningsbranschen. Lön skall senare utgå i efterhand då finansiering är i hamn samt intäkter börjar generas. Därpå erbjudande om fast anställning som delägare med löpande månadslön, eller om det passar dig bättre, ett fast arbete som frilansare (arbeta vid sidan om nuvarande arbete). Vidare så är det finansiella målet att generera en löpande värdeökning och årlig avkastning utifrån aktieinnehavet, åt dig och alla oss andra.

 

Med vänliga hälsningar,

Mikael

 

P.s. Övriga intressearde läsare av detta svar, kontakta mig gärna med din portfölj/showreel el. liknande på min tillfälliga adress (offentlig emailadress (domän) erhålles i detta skede efter personlig kontakt): hausermikael@gmail.com

OBS! Jag svarar ej på några poster från andra personer i denna tråd som skapats av Rickard. d.s.

Länk till kommentar
Share on other sites

Svarat via mejl

 

Hej Rickard!

 

Jag är en affärsinriktad artist som tillsammans med min kompanjon i USA arbetar med ett större Amerikansk-Europeiskt underhållningsprojekt som idag utgörs av tolv personer (och växer stadigt) och som planeras starta upp senast Måndagen den 20;e Mars i år (2017). Vi är inom kort redo att börja scouta efter kunniga och begåvade artister inom nära på alla kreativa områden och många fler. Vi fokuserar på ett område i taget och avser att inledningsvis söka efter författare för skönlitteratur, poesi, manuskript och sångtexter m.m. Följande steg är att söka efter de konceptartister som krävs inom samtliga områden för att producera promotion material som filmtrailers, posters (bl.a. reklam), covers (bokomslag), reklambanners m.m. Därefter producerar och publicerar vi böcker och annat skrivet material till försäljning och samtidigt påbörja produktion av musik, långfilm, TV-serie, 3D film, tecknad film, serietidningar, serieböcker, dataspel, utbildningmaterial m.m., allt baserat på vårat egetskrivna material.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...