Gå till innehåll

Zoom H1 - Ingen "ljudkurva"


Liljekonvaljen

Recommended Posts

Hej!

 

Först och främst får ni ursäkta min antagligen felaktiga benämning på problemet.

 

Min fråga är:

 

Har skaffat en Zoom H1 v2 och har börjat prova den. Problemet är det att när jag lägger in en ljudfil inspelad med mikrofonen i mitt videoredigeringsprogram, syns inspelningen/ljudet enbart som två raka linjer. Som sagt så benämner jag det antagligen helt fel men om jag exempelvis lägger in ett musikspår så får jag upp ljudkurvan/variationen i ljudet.

 

Borde jag inte få samma kurva/variation synlig på mina inspelningar med mikrofonen?

 

Använder Adobe Premiere Elements 12 och har provat spela in i både mp3 och wav-format men ingen skillnad.

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Share on other sites

Prova att stoppa in ljudfilerna i något annat program. Ibland drabbas man av mysterier, jag menar att en fil är korrekt, men den kan likväl ej läsas av det program där man vill använda den. Då kan man prova att stoppa in filen i ett annat program och kolla om den kan läsas där. Kan den läsas där, skapa ny fil och stoppa in den nya filen i Premiere Elements.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...