Gå till innehåll

Black magic Ursa 4K


mzreklam

Recommended Posts

Kör en BM 4k Ursa, med fasta objektiv, och fungerar kanon, förstklassig kamera om man ställer in rätt. Men jag saknar ju att kunna zooma vid många inspelningar nu måste man stanna upp och flytta positioner och objektiv hela tiden, vad för allround objektiv som har mycket zoom utan att det kostar för mycket ska man använda, men vill ju ha typ liknade kvalite som jag har med mina canonobjektiv och samyang som är bäst tack vare rullande bländarring. Kom med förslag ni som kan.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad för allround objektiv som har mycket zoom utan att det kostar för mycket ska man använda

 

Tokina AT-X 24-70/2,8 PRO FX är en ganska bra all-round zoom. Vill du ha Canonglas kan Canon EF 24-70/2.8L II USM vara ett bra alternativ (Den äldre versionen går att få tag på snäppet billigare begagnad också). Som budgetalternativ finns Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD, men jag har själv ingen erfarenhet av Tamronglas att basera rekommendationen på utan det är helt efter pris och funktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...