Gå till innehåll

Urballad musikvideo till dansbandslåt.


Nicke1604319939

Recommended Posts

Hej! Jag hoppas detta är OK posta här.

 

Jag har spelat in en dansbandslåt i min hemmastudio. Vi är två killar som sjunger var sin stämma.

Nu tänker vi göra en aningen urballad musikvideo till låten. Upplägget i stort har jag klart för mig men kan inte riktigt komma på vad och hur vi ska göra i detalj.

 

Det blir vi två killar och två tjejer. Låten är en cover på "Marina" med Sven-Ingvars. Texten går i stora drag ut på att man drömmer om Marina. Jag klistrar in texten i sin helhet, som är ganska kort, längst ner här.

 

Vi spelar in i mitt hus (det mesta förmodligen i mitt stora vardagsrum), och jag har tänkt mig en scen utomhus också.

 

Jag tänker mig ett vilt svartsjukedrama. Vi kommer bla filma när vi står med instrument och spelar och sjunger, och även lite små korta klipp som jag filmade när vi spelade in låten.

Jag spelar bla dragspel i låten och tänker mig en avslutande scen då den andre killen blir svartsjuk/vansinnig på mig och sliter av mig dragspelet, mitt under "spelningen", så att säga, och rusar ut och slår det sönder och samman, ev häller bensin på det och tänder på. Jo, ett av mina dragspel är ospelbart som passar till det :D

 

En av tjejerna ska alltså vara denna Marina. Jag och en av tjejerna buggar, så det kunde det vara nåt/några korta inslag av. Jag vet inte bara hur jag ska sy ihop en story av allt.

Tänker mig lite flirtande och kramande, måste ju finnas anledning att den andre killen blir sotis på mig.

Men ska vi spela och tjejerna vara typ publik, eller ska vi när vi spelar bara ha med det för utfyllnad? Ska vi ha en barmiljö det det utspelas?

 

Det får ju inte bli så att man när man ser videon tycker den är helt meningslös. Så om nån har lite mer fantasi än mig och kan komma med nåt mer konkret vad vi ska göra vore det toppen.

 

Inget avancerat, jag har min enkla Sony HDR CX320 och har ingen tillgång till prylar att använda eller så. Det är minst sagt på amatörnivå.

 

 

Texten här, om det kan vara till hjälp:

 

Jag drömmer om att älska dig Marina

Men chansen är nog liten denna gång

Ty alla hjärtan klappar för Marina

Kan hända dig bevekar denna sång

 

Marina Marina Marina

Den sötaste flickan är du

Marina Marina Marina

å låt mig få kyssa dig nu

Varje blick du sänder

Ny förhoppning tänder

Varje steg ja varje gest

lockar mig till kärleksfest

Alla män du snärjer

Förgäves svir och svärjer

Dina ögon dina färger

Bedårar varje man

 

Du drömmer om att älskas av Marina

Men chansen är nog liten denna gång

Ty alla hjärtan klappar för Marina

Kan hända du bevekar med din sång

 

Marina Marina Marina

Den sötaste flickan är du

Marina Marina Marina

å låt mig få kyssa dig nu

Marina Marina Marina

Den sötaste flickan är du

Marina Marina Marina

å låt mig få kyssa dig nu

För den sötaste flickan är du

Ja den sötaste flickan är du

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...