Gå till innehåll

Redigering av hackigt Youtubeklipp


Legatoman

Recommended Posts

Jag har spelat in ett några minuter långt klipp med min Mobil - Iphone SE och fört in klippet i Davinci Resolve, även Windows Movie Maker. Problemet är att klippet hackar något kopiöst så det finns ingen möjlighet att synca det med en annan ljudkälla.

 

Klippet har Datahastighet på 15412 kbit/s, Total bithastighet 15501 kbit/s, bildfrekvens 29 bildrutor/sekund, 1920x1080.

 

Min dator är en Intel Celeron 1,5 GHZ, 6GB RAM.

 

Kan det vara pga att datorn inte har kapaciteten nog? Skulle man kunna sänka kvaliteten en smula på mitt klipp för att kunna redigera lättare?

Filmsekvensen är tänkt att vara ett några minuter långt Youtubeklipp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du en laptop eller stationär? Många laptopar har ju inte full hd på skärmen och då kan det bli hackigt därför. Jag hade för ett tag sedan en laptop som inte hade en full hd-skärm som jag inte kunde spela upp 1920X1080 eftersom det hackade. Dock när man kopplade upp den på en full hd skärm gick det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Testa med optimised media i resolve i mediafliken. Det tror jag ska göra det lättare för datorn då det gör det med 4k filer.

 

Glöm inte att ta upp upplösningen igen i deliverfliken när du är klar och skriver ut filmen.

 

Ifall det är i Playbackfliken du menar så görs ingen skillnad ifall Optimized media är inbockad eller ej. Det hackar likväl för det .

Länk till kommentar
Share on other sites

Min dator är en Intel Celeron 1,5 GHZ, 6GB RAM.

 

Jisses, hur gammal är den datorn? Femton år?

 

Du behöver en rappare CPU om du vill redigera HD-material. Du kan ju testa att minska upplösningen rejält, men själv hade jag valt att skaffa en ny dator istället.

 

Lycka till!

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...