Gå till innehåll

Studio Barlast söker jobb!


Studio Barlast

Recommended Posts

Hej! Vi har är en nystartad musikstudio i Göteborg som riktar in sig på film-, teater- och spelmusik. Just nu letar vi efter jobb!

 

Målet med vår musik är alltid att skriva för den publik som vill ha det lite mer unika snarare än det mainstreama. Vi älskar att jobba med kreativa lösningar och utanför klassiska ramar för de genrer vi arbetar med (vi kan självklart skriva mer mainstream också!).

 

Vi arbetar med elektroniska så väl som elektriska och akustiska instrument och vi erbjuder originell, expressiv och konstnärlig musik.

 

Den som vill kan lyssna igenom vår soundcloud där det ligger olika "rough cuts" och om det låter intressant kan en höra av sig till studiobarlast[at]gmail.com eller skicka ett PM! Vi arbetar mer än gärna om publicerat material till dina/era önskemål.

 

Lyssna här:

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Vi söker betalda uppdrag, det borde vi specificerat. Vi har också förstående för att filmproduktioner inte alltid har miljoner att tillgå, så priset vi sätter är alltid i relation till vad kunden har möjlighet att betala. Av denna anledning sätter vi inget fast pris utan förhandlar med kunden på projektbasis. Vårt mål är självklart alltid att produkten som kunden tillhandahåller ska vara väldigt prisvärd.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hej på er!

 

Jag är en affärsinriktad artist som tillsammans med min kompanjon i USA arbetar med ett större Amerikansk-Europeiskt underhållningsprojekt som idag utgörs av tolv personer (och växer stadigt) och som planeras starta upp senast Måndagen den 20;e Mars i år (2017). Vi är inom kort redo att börja scouta efter kunniga och begåvade artister inom nära på alla kreativa områden och många fler. Vi fokuserar på ett område i taget och avser att inledningsvis söka efter författare för skönlitteratur, poesi, manuskript och sångtexter m.m. Följande steg är att söka efter de konceptartister som krävs inom samtliga områden för att producera promotion material som filmtrailers, posters (bl.a. reklam), covers (bokomslag), reklambanners m.m. Därefter producerar och publicerar vi böcker och annat skrivet material till försäljning och samtidigt påbörja produktion av musik, långfilm, TV-serie, 3D film, tecknad film, serietidningar, serieböcker, dataspel, utbildningmaterial m.m., allt baserat på vårat egetskrivna material.

 

Vi har redan idag ett fint kontaktnät och medarbetare som når ända in i bl.a. Hollywood, den amerikanska musikscenen, NASA (För sci-fi m.m.) och liknande kontakter inom Europa. Ta chansen att enbart ägna era kreativa sidor åt att skapa, och låt oss andra sköta administration och finansiering. Om ni är intresserade av att medverka i konceptarbetet och senare som musikproducenter i det tilltänkta musikproduktionsbolaget, så låt mig gärna veta här i er tråd på forumet så kontaktar jag er senare. Telefonnummer och länkar erhålles i detta tidiga skede av projektet endast vid personlig kontakt.

 

Ersättning för arbete är till en början delvis andelar i form av aktier i ett nystartat moderbolag som skall stå som ägare för ett större antal nischade företag, i första hand inom underhållningsbranschen. Lön skall senare utgå i efterhand då finansiering är i hamn samt intäkter börjar generas. Därpå erbjudande om fast anställning som delägare med löpande månadslön, eller om det passar er bättre, ett fast arbete som frilansare (arbeta vid sidan om nuvarande arbete). Vidare så är det finansiella målet att generera en löpande värdeökning och årlig avkastning utifrån aktieinnehavet, åt er och alla oss andra.

 

Med vänliga hälsningar,

Mikael

 

P.s. Övriga intressearde läsare av detta svar, kontakta mig gärna med din portfölj/showreel el. liknande på min tillfälliga adress (offentlig emailadress (domän) erhålles i detta skede efter personlig kontakt): hausermikael@gmail.com

OBS! Jag svarar ej på några poster från andra personer i denna tråd som skapats av Studio Barlast. d.s.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...