Gå till innehåll

Fråga ljudprogram


ghijohansson

Recommended Posts

Jag söker freeware som kan hantera många olika tekniska standarder när det gäller ljud.

 

Situationen är som följer. Till mitt senaste projekt fick jag ljudfiler från andra personer. Då insåg jag att vissa ljudfilmer följde någon teknisk standard som mitt redigeringsprogram inte kunde hantera. Så jag tvingades stoppa in filer i något ljudredigeringsprogram och där omvandla till wav-fil.

 

Jag lyckades hjälpligt hantera situationen tack vare att jag hade två olika datorer med flera olika ljudredigeringsprogram. Men det var onekneligen knas. Och den ena datorn är tio år gammal, så den lär inte hålla länge till.

 

Därför söker jag något freeware som kan konvertera ljud-filer till wav. Redigeringsdatorn har Windows 8.1.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det du behöver är ett konverteringsprogram mera än ett fullödigt inspelningsprogram. Moavi är ett annat företag som har liknande program. Om dom har till PC vet jag inte men jag tror det, dessvärre inte gratis men programmen är inte så dyra och dom funkar bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...