Gå till innehåll

Föra över projekt från After Effects till Premiere Pro?


pariba

Recommended Posts

Hej,

 

Håller på och testar lite smått och försöker föra över ett projekt från After Effects till Premiere Pro. Av någon anledning så får jag inte över kompositionen till Premiere, utan får endast över själva bakgrunden men inte animeringen.

 

Jag bifogar en skärmdump från mitt projekt i After Effects. Det jag får över är alltså det lager som heter "Pale Red Solid 1", och jag får alltså inte över lagret som heter "Bar1" (som utgör själva kompositionen).

 

Förstår inte riktigt varför. Har sparat ner filen till en Premiere Pro-fil för att därefter kunna importera den i mitt Premiere-projekt. Men hur ska jag även få över kompositionen? Är det något jag har missat?!

 

Tacksam för hjälp!

Ska?rmavbild 2016-09-27 kl. 07.20.07.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

2 sätt:

 

1. Använd Dynamic Link (ta compen i projektpanelen och när muspekaren får ett kryss så kan du ALT-TABBA till Premiere och släppa Compen i Premieres projektpanel). Eller så kan du importera compen via Media Browser.

2. Exportera en fil.

 

Att spara ner ett Premiere-projekt begränsas till endast de saker Premiere kan göra, därav försvinner din animation.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...