Gå till innehåll

Kortfilmsmanus söker filmare


pirtyboy

Recommended Posts

Hej!

 

Jag heter Johan och har jobbat med ett kortfilmsmanus ett tag. Speltiden är ca 10 min lång. Det är en ganska speciell historia jag har knåpat ihop med en annan.

Det är ett slags drama/thriller om en tjej i 25-30 årsåldern som bor själv i en lägenhet och är väldigt självständig och egen av sig. Hon studerar på högskolan och har som uppgift att göra ett skriftligt arbete om terrorattacken i USA den 11e september. Hon blir helt insnöad i det och har ingen tanke på omvärlden. Hon blir sedan uppvaktad av en ny grannkille i hennes hus och då uppstår en udda relation mellan dem.

 

Jag har inte de resurser som krävs att genomföra filmen. Det skulle vara kul om någon var intresserad av att göra filmen. Jag har inte mycket emot ändringar om det skulle behövas. Jag kan skicka manuset vid intresse. Ni kan skriva PM till mig här eller maila johanarevald@hotmail.com.

 

Tack på förhand!

/Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Korrigering: Sannolikheten att någon nappar här, är relativt liten. Men. Det behövs bra manus. Folk gillar att göra film och det görs massor av film - vanligare bland yngre/studerande (men inte nödvändigtvis "skolproduktioner"). Är manuset bra? Vet du inte? Kontakta din lokala filmkonsulent och be om feedback. Gillar dem det och kan tänka sig att tjippa in pengar i produktionen? Toppen! Skriv då det på forum och/eller till producenter och dylika. Då finns en sannolikhet att det faktiskt blir en välproducerad film också, och inte något halvdant som slängs ihop på lektionstid av kids med alltför begränsade resurser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...