Gå till innehåll

Filmteam sökes inför en kortfilmsproduktion


mikaelrotactor

Recommended Posts

Hejsan!

 

Mitt namn är Mikael Roth och jag är en frilansande skådespelare som jobbar inom filmbranschen. Det är så att jag har skrivit ett kortfilmsmanus och söker efter en filmfotograf, ljussättare och ljudupptagare inför en kortfilmsproduktion. Det är så att jag trivs framför kameran som skådespelare men skulle gärna vilja få denna filmen jag skrivit filmad och om det finns potential i filmen kanske skicka in den till olika filmfestivaler. Det skulle varit kul om kreativa filmskapare skulle varit intresserade och ställa upp i detta projekt. Det finns tyvärr ingen budget i projektet, men om det skulle gå bra för filmen så delar vi alla på vinsten.

 

Filmen är en Drama/thriller med inspiration ifrån Breaking Bad serien. Manus kan skickas om önskas.

 

Hör gärna av er!

 

Showreel:

 

Mvh

Mikael Roth

Länk till kommentar
Share on other sites

Sannolikheten att någon nappar är relativt liten så förslagsvis kontaktar du de gymnasieskolor i din närhet som har filmutbildning. Det finns nämligen en viss sannolikhet för att filmläraren söker manus.

 

Det är fint att se att du nu tagit steget till att faktiskt kopiera dina tips från tråd till tråd istället för att bemöda dig till att formulera något nytt till varje person som frågar. Sensmoralen har ändå alltid varit densamma; lokala gymnasieskolor, ideella föreningar och fria tv-kanaler. Samtliga vars resurser i regel inte matchar den nivå som de flesta som frågar väntar sig - på de flesta håll i landet. Synd att ditt svar inte gav trådskaparen någon som helst klarhet i hans frågeställning, i det här fallet.

 

 

Hejsan!

 

Mitt namn är Mikael Roth och jag är en frilansande skådespelare som jobbar inom filmbranschen. Det är så att jag har skrivit ett kortfilmsmanus och söker efter en filmfotograf, ljussättare och ljudupptagare inför en kortfilmsproduktion. Det är så att jag trivs framför kameran som skådespelare men skulle gärna vilja få denna filmen jag skrivit filmad och om det finns potential i filmen kanske skicka in den till olika filmfestivaler. Det skulle varit kul om kreativa filmskapare skulle varit intresserade och ställa upp i detta projekt. Det finns tyvärr ingen budget i projektet, men om det skulle gå bra för filmen så delar vi alla på vinsten.

 

Filmen är en Drama/thriller med inspiration ifrån Breaking Bad serien. Manus kan skickas om önskas.

 

Hör gärna av er!

 

Showreel:

 

Mvh

Mikael Roth

 

Det är mycket sällan som en kortfilm går med vinst. Om det ens händer. Ibland kan regissören få ett stipendium eller dylikt, men är du då villig att dela med dig av det? Om du själv tänkt regissera? Vidare så är jag lite oklar på om du söker en "filmskapare", alltså producent/regi, eller filmarbetare? Har du redan delar av teamet klart eller väntar du dig att kameraman, ljussättare (som i mindre produktioner, ofta är samma person) och ljudtekniker också ska skaka fram resurser för att göra produktionen?

 

I det sista fallet: Tänk om. Skaffa dig en högra hand som kan hjälpa till med regi/produktion och korrigeringar av manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...