Gå till innehåll

Panasonic G7


Aettan

Recommended Posts

Jag var på Skänninge Marken för att testa lite. När jag tittar på filmerna så ser jag att kameran fokuserar lite skumt ibland. Den ser ut att kunna hålla kvar ett objekt i fokus oavsett vad som händer verkar det som men annat kan vara eller vara helt utom fokus. Detta även när folk rör sig ganska mycket. Det är ett kit objektiv 14-42 mm panasonic och jag kör med min Beholder MS1.

 

Hur undviker man detta? Filmningen suger så det kanske bara beror på det eller att objektivet är för långsamt?

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite mera klipp men med Meyer Görlitz, Soligor och Pentacon linser. Det blir lite skumt men det går att mecka till för om man bara auto korrigerar så blir det visserligen väldigt övermättat och lite kontrastigt och plastigt men samtidigt lite häftigt och man inser att det går att få det att se bra ut eller häftigt utspejsat filmigt med retro look. Kunde man sen filma också så vore det ju guld läge.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...