Gå till innehåll

Ritplatta i After Effects


moahoa

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har köpt en Wacom Intuos Draw Ritplatta och vill använda den till att rita på klipp i After Effects. Men, när jag är inne i programmet och ska måla så blir penseln mycket mindre när jag målar med ritplattan än när jag målar med vanliga musen. Ett tjockt streck med musen blir bara ett väldigt tunt streck med ritplattan, trots att jag inte ändrar penseln eller några andra inställningar. Hur löser jag det?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Kolla tillverkarens hemsida och se om det går att beställa fler stift till den medföljande pennan på dem! Annars är det inget att ha då helt ny penna/set kostar en del.

 

Jag använder exakt den där ritplattan XP-Pen Star G640S ( https://www.xp-pen.com/goods/show/id/371.html )på två skärmar men bara för att spela med. Jag har för mig att det du frågar om går att ändra i inställningarna så det blir som man vill ha det, 95% säker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...