Gå till innehåll

Vintage-objektiv för lågbudgetfilm


erikfilmskapare

Recommended Posts

Tja!

 

Ska genomföra ett 10-minuters kortfilmsprojekt i sommar. Allt är tanken att det ska filmas med en DSLR, en Sony med APS-C sensor. I dagsläget har jag inte någon vettig optik egentligen. Då föddes tanken att filma allt med någon gammal vintagelins, typ nån Nikkor 35mm eller liknande. Vad tror ni om det? Såg han den där Caleb Pike på Youtube som snacka nått om det.

 

Vad skulle man i så fall köpa? Jag har väldigt begränsat med pengar med tanke på att jag är med och driver projektet och då ska bekosta stora delar av det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad för sony?

Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad för sony?

Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade.

 

Mvh /Pontus w

 

Tack för tipset om att annonsera i lokaltidning. Ska kolla runt lite och så. Jag har en Sony alpha, SLT A-58.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...