Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vintage-objektiv för lågbudgetfilm

Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2014

Inlägg Vintage-objektiv för lågbudgetfilm

Tja!

Ska genomföra ett 10-minuters kortfilmsprojekt i sommar. Allt är tanken att det ska filmas med en DSLR, en Sony med APS-C sensor. I dagsläget har jag inte någon vettig optik egentligen. Då föddes tanken att filma allt med någon gammal vintagelins, typ nån Nikkor 35mm eller liknande. Vad tror ni om det? Såg han den där Caleb Pike på Youtube som snacka nått om det.

Vad skulle man i så fall köpa? Jag har väldigt begränsat med pengar med tanke på att jag är med och driver projektet och då ska bekosta stora delar av det.

Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2014

Standard

De där danskarna har ju lite grejer: http://www.photografica.com/brugt-ni...on-objektiver/

Besatt medlem Peuss avatar
    Reg.datum
    feb 2007

Standard

Vad för sony?
    Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade.

Mvh /Pontus w

Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peus Visa inlägg
    Vad för sony?
    Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade.

Mvh /Pontus w
    Tack för tipset om att annonsera i lokaltidning. Ska kolla runt lite och så. Jag har en Sony alpha, SLT A-58.

Nybörjare
    Reg.datum
    maj 2016

Standard

Är du lite smart så försök att leta reda på begagnade minolta objektiv med a fattning, Det är samma som Sonys A fattning.