Gå till innehåll

Köpa nytt friktionsgummi till quickrelease-platta?


Recommended Posts

Hej!

Jag letar med kljus och lykta efter ny friktionsgummi-matta, ni vet den som sitter på quickreleaseplattor för att undvika att kameran glider. Jag har testat att google men jag vet inte ens vad produkten kallas. Hittills har jag klarat mig genom att pilla bort gummi från produkter jag inte använder för att klistra dit på andra produkter med trasig eller undermålig gummering.

Tacksam för svar.

 

MVH Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej jag vet ej heller vad det heter, hittade en del när jag googlade: replacement rubber material for tripod

Ett av de första svaren i en av trådarna som landar högst under mina träffar: "For anything like this, I head for the automobile accessories store and buy a set of cheap black rubber floor mats - one set at $9.99 should cover plenty of tripod heads!"

Hittade därefter denna utan vidare djupdykning: http://www.stuvbutiken.com/produkter/mattor/gummimattor/gummimatta-alfa.html

Skulle säkert funka bra även om den troligen är lite för tjock samt att måste skära till den själv etc, finns säkerligen bättre material vid djupare efterforskning.

 

Hur som helst, bortsett från fultrix så har jag köpt dylikt till ett par stativ från http://shop.hofmann.se - kontakta dem och fråga, de hjälper dig nog men de jobbar mot den professionella marknaden i avseende film, foto och stage så priset kan eventuellt hamna därefter, men kanske inte, de är iaf extremt trevliga och fråga kostar ju inget.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...