Gå till innehåll

Mjukvara för röstförvrängning


ghijohansson

Recommended Posts

Någon av er andra som är hemmastadd med mjukvara för röstförvrängning? Jag har aldrig provat, men däremot testade jag nyss pitch shifter i mitt videoredigeringsprogram. Visst låter det annorlunda, men hörbarheten försämras, så jag känner mig knappast uppmuntrad att göra på det sättet. Motsvarande för ändring av hastigheten.

 

Ja, jag läste på hemsidan för Screamingbee att deras MorphVOX Pro används av TV-stationer, men tillverkare kan ju påstå vad som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja hörbarheten försämras när du förvränger rösten. Jag har testa många olika program för det.

Brukar använda Adobes audition när jag förvränger rösten. Vissa klagar ibland på att dom inte

hör vad som sägs. Eftersom jag vet vad som sägs i dialogen så har jag inga problem med att

höra det själv. I värsta fall får man texta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det ska låta så olika att det låter som en annan persons röst, med bibehållen hörbarhet.

 

I efterhand har jag insett att jag glömt en form av röstförvrängning. Andas gas med annan ljudhastighet än i luft. Jag har själv andats helium på en fysiklaboration för några årtionden så jag vet att det är möjligt. Men jag antar att det finns någon praktisk orsak till att metoden ej används.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast om du bara pitchar upp rösten så låter det som att du andats in helium.

Om du inte drar på för mycket då hör man ju vad du säger. I värsta fall får

du texta det du säger om det inte hörs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...