Gå till innehåll

Manusförfattare sökes


MalinNyman

Recommended Posts

Vi på Rooftop filmproduktion söker en excentrisk manusförfattare med vad vi kan kalla "skruvad" syn. Vi producerar lite mer alternativa filmer, så du som söker tjänsten måste vara öppen. Kravet är inte att du har utbildning på pappret utan att du kan bevisa oss att du har vad som krävs. Vi vill därför att du gör vad DU anser vara det lilla extra när det gäller film. Skicka en 5 minuters film till oss på info@rooftop.nu

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Hur kommer jag i kontakt med Er ? Mailen funkar inte för mig.... Har ni lagt ner helt ? Inom loppet av en månad? Katastrof! Skrev ett manus jag tvekar att jag hittar en mer lämplig producent någonstans annars

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur kommer jag i kontakt med Er ? Mailen funkar inte för mig.... Har ni lagt ner helt ? Inom loppet av en månad? Katastrof! Skrev ett manus jag tvekar att jag hittar en mer lämplig producent någonstans annars

Äh, jag tror inte att de var seriösa över huvud taget. Det blotta faktum att deras "kontaktsida" inte innehåller någon som helst kontaktinformation är ett tydligt tecken på skumrask, även om jag inledningsvis var villig att ge dem en chans bara för att det såg så bra ut. Önsketänkande, jag vet...

 

Jag vet dock inte vad poängen med det hela är. Var tanken kanske att få tag i desperata manusförfattare för att sedan suga ur dem pengar för andelar i "filmen" som så klart aldrig produceras? Eller är det bara en konstinstallation?

 

Spöstraff i vilket fall som helst.

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här verkar ju seriöst:

"vi satsar på att få ut åtminstone en film i Öppna Kanalen inom den närmaste framtiden och på det sättet marknadsföra oss"

Marknadsföra sig på öppna kanalen... det är ju snarare motsatsen till marknadsföring.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, jag är också fundersam över företaget. De har nämligen inte svarat på det brev jag skickat dem.

 

Angående Öppna Kanalen. Jag håller med om att formuleringen är mysko. Då jag själv sprider mina filmer på det sättet så vet jag nämligen hur den verksamheten fungerar.

 

Någon som kollat om företaget existerar? Det händer ju exempelvis att studenter får i uppgift att skapa fiktiva företag, för att använda i sin kurs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...