Gå till innehåll

Första avsnittet av Nicolife - en mörk komedi!


nicolife

Recommended Posts

Jag och en grupp vänner har precis gjort klart första säsongen utav en ny webserie som heter Nicolife. Den producerades på en noll-budget i San Luis Obispo, CA där jag bor för tillfället. Jag skrev, regisserade och spelade huvudrollen.

 

Kolla in första avsnittet (längd: 9 min 35 sek).

 

 

Nicolife handlar om en egocentrisk tjugoåring som tror att han kan bli en stor YouTube-stjärna. Han hyr in kameramannen Phil, som filmar Nicolais dagliga aktiviteter dygnet runt. Långsamt men säkert så börjar Nicolai och Phil att ta omoraliska beslut och begå våldsamma gärningar i deras desperata försök att bli kända på YouTube.

 

Här är några stillbilder från första avsnittet.

 

http://imageshack.com/a/img921/7020/q28Roz.jpg

 

http://imageshack.com/a/img923/4362/lmPGTd.jpg

 

http://imageshack.com/a/img922/9283/8hhzB8.jpg

 

Avsnitt 1-3 spelades in på en Canon EOS 5D Mark II. Därefter har vi använt en Canon EOS C100.

 

består utav 6 avsnitt och en julspecial. Dela gärna med er utav feedback!
Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har också ett

om ni vill få en liten inblick i hur vi spelade in det första avsnittet. I början utav serien så bestod hela produktionsteamet i stort sett bara av tre personer som gjorde allting under inspelningen: foto, ljussättning, ljud, regi, skådespeleri etc. I de senare avsnittet växte produktionen till många fler medlemmar.

 

 

för att kolla in bakom kulisserna på Nicolife: Episode 1!
Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det har sin charm. Även kul att se kameramannens POV. Eller borde jag säga kamerans POV och säga att kameramannens POV kunde även vara med? Han tittar ju ibland över sin lilla monitor. I övrigt ser jag potential till roliga situationer när huvudpersonen gnäller på grannarna också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar for kommentaren, Tegelhuve!

 

När jag utvecklade kameramannen Phil som en karaktär var jag väldigt inspirerad utav stumfilmskaraktärer, som måste uttrycka sig själva med ansiktsuttryck och fysiska handlingar istället för med dialog. Precis som du säger, trots att kameramannen Phil inte säger någonting i hela avsnittet, så lär vi känna honom genom att uppleva en stor del av första avsnittet från hans perspektiv.

 

Kameraperspektivet var också ett sätt för oss att låta berättelsen kommentera på dagens YouTube-kultur, där människor ofta filmar sig själva och uttrycker sina åsikter med en förhoppning om att hela världen ska lyssna. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Förutom de längre avsnitten utav Nicolife, så ville vi också skapa extramaterial för att påvisa vår huvudkaraktärs märkliga åsikter om olika ämnen. Vi kallar dessa småvideor "Video Diaries" och de är korta monologer där Nicolai pratar om allt mellan himmel och jord – t.ex. äktenskap, våld i film och TV, demokrati och mycket annat.

 

för att kolla in dessa videodagböcker.

 

 

 

 

De är oftast bara en minut långa och vi hoppas att folk kan tycka att de är underhållande! :e

Länk till kommentar
Share on other sites

Kompositören Mikael Bäck skrev all musik till Nicolife. Vårt samarbete började med att han skrev ett huvudtema till serien och sedan dess har han producerat en hel timme utav originalmusik.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/xwVszT.jpg

 

KLICKA HÄR för att lyssna på soundtracket till

på SoundCloud.

 

Och berätta gärna vad ni tycker!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...