Gå till innehåll

Stockholmserien


AgentSniff

Recommended Posts

Mitt pågående projekt att göra för Stockholm vad Videodirekt & Henrik Möller gör för Malmö. Jag vill spräcka myten om Stockholm. Ett insider perspektiv från någon som bott inne i Stockholm hela sitt liv. Det är så här livet egentligen ser ut i Stockholm.

 

Den första delen, KOCKSGATAN, handlar om Södermalm. Den andra delen, STOCKHOLM UNDER VATTEN, behandlar Gamla Stan. & den tredje delen, KUNGEN AV STURE-P, tar sig an Östermalm.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JBESjDic3b8

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig bott innanför tullarna, men jag är tillräckligt mycket stockholmare för att veta att Kocksgatan inte ligger på knivsöder, och Malmskillnadsgatan är inte längre huvudstråket för prostituerade. De hänger huvudsakligen på Mäster Samuelsgatan numera.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Äh, hipsters bär inte kniv. De är för rädda att råka skära sig.

 

Men för att ta diskussionen i en annan riktning, du måste jobba med ljudet. Du kan inte klippa ljudet på samma sätt som bilden. Nu hoppar nivåerna av vindbrus och skit hej vilt mellan klippen. Kocksgatanfilmen börjar dessutom med ett högfrekvent skräpljud som du borde ha filtrerat bort.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...